Slovenskí pankáči nosia bristskú kolonialistickú vlajku, hipisáci americkú.
Na wikipédii pod heslom punk niekto píše o tom, ako účes „číro“ má symbolizovať slobodný život amerických indiánov. No, asi ťažko by tomu niekto veril, keď pankáč s čírom nosí na sebe americkú, alebo britskú koloniálnu zástavu. Pod týmito zástavami boli pochované aj iné, ako indiánske národy, a to na viacerých svetadieloch. Pod týmito zástavami, ako sa dozvedáme , boli vedené aj biologické a iné špinavé vojny. Čo majú spoločné anarchistické hnutia, ako hipis, alebo punk, s veľmocami , ako USA a Británia? Asi hlavne miesto vzniku a nevedomého zvyku, ktorý sa prejavuje tým, že nosím to, po čom pľujem. To by analogicky napríklad Plastik pípl mali nosiť českú, alebo československú vlajku a nejaká slovenská punková skupina slovenskú vlajku, alebo slovenský znak, čo je ale je u nás pre anarchistov nepredstaviteľné, na rozdiel od Anglicka. Kde samozrejme nenosia slovenskú, ale britskú „anarchistickú“ zástavu. Lenže tu je hranica slovenského kultúrneho nesebavedomia – budeme sa pchať pod veľmocenské vlajky ešte aj vo veci odporu a slobodnej neviazanosti. Kým hviezda britských anarchistických pankáčov Džony Roten hovorí o tom, ako si pravý pankáč kupuje handry v starinárstve a pozvára ich zicherkami, nejeden slovenský pankový snob vysolí štyri výplaty, aby si kúpil anglickú original sidovku alebo značkové baganče a nejaký kúsok ich križovanej zástavy. A tu niekde je príčina toho, že nie sú to naše, a zďaleka nie len pankáčske hudobné skupiny, o ktoré by mal v zahraničí niekto záujem, to sa týka aj mnohého metalu, skinhedov a iných štýlov. Lebo sme provinční. Lebo nosíme cudzie zástavy. Lebo platíme veľké peniaze v hudobnom priemysle firmám z tých štátov, ktorých zástavy, nosíme.
Zdroj: Ved.sk